Even een aantal dagen tegelijk. 31 augustus 2013

31 augustus 2013 - Panicale, Italië

In de avond van 31 augustus met een heerlijke temperatuur. We zitten in Panicale en hebben WiFi op een terras van een pittoresk dorp.

Dinsdag 27 augustus
Vanuit Terranuova Bracciolini zijn we met de fiets naar Arezzo gereden onder een blauwe hemel met wat schapenwolken. Een grote stad op een heuvel en de moeite waard voor een bezoek. Na een koppie en een pizza zijn we teruggereden over een vrij makkelijke en rustige weg. In de avond aten we gezellig in het restaurant van onze uitbater.

Woensdag 28 augustus.
Na 2 nachten bij de agritourismus zin we weer naar Arezzo gegaan maar dan met de LMC. Een bezoek aan een kathedraal en een basiliek waar we dinsdag niet toe gekomen waren. Dit omdat C nog fresco's wilden bekijken. Vanuit  Arezzo reden we naar de haven van Passignano sul Trasimeno. Dit is in de richting van Perugia. Wij zitten nu ongeveer op de helft van ons rondje Toscane. 's Avonds  over de boulevard en door het oude stadje gelopen. Erg sfeervol met die verlichting.

Donderdag 29 augustus.
We zijn gevlucht uit Trassimeno omdat we bestookt werden door talloze grote muggen met dito steekcapaciteit. Tevens lag de camperplaats alsook 2 campings aan een drukke weg en een spoorlijn. Overigens een mooie stek in de haven. Na een half uurtje rijden zijn we beland in Torgiano op een cp nabij  sportvelden en op 200mtr. van het centrum. We maakten vanmiddag een wandeling op laag tempo in de omgeving waarbij het heen naar boven ging met fraaie vergezichten en terug omlaag. Morgen fietsen naar Assisi.

Vrijdag 30 augustus.
We hadden ons beloofd om Assisi te bezoeken per fiets en van de plaatselijke VVV een mooie route naar Assisi gekregen in de vorm van een rondje.  Het was wederom warm vandaag dus moest er veel gedronken, nee niet alleen bier. Assisi is gebouwd op een heuvel en we moesten van 150mtr naar bijna 500mtr. Een enorme basiliek en een stadsmuur met diverse verdedigingstorens.  Het is er zeer toeristisch met veel prullariawinkels en ook de horeca laat zich niet onbetuigd. In de avond eten we in een sfeervol straatje in Torgiano en morgen bezoeken we Perugia.
Het WiFi is wat minder, nee helemaal niets, dus daarom wat meer tekst in 1 keer.

Zaterdag 31 augustus.
Vandaag waren we in Perugia. De camper mee, slechts een klein stukkie van Torgiano naar Peruguia, grote stad en hoog. Op aanraden van de JoJoos hebben we de minimetro genomen. Voor het parkeren was het nog even pielen. Het parkeerterrein stond slechts 2mtr10 toe aan hoogte. Voor een LatteMachiato en een CafféAmericano kon de LMC bij een restaurant staan. Wel een aanrader die minimetro want je bent snel boven en de techniek is mooi om te zien. De cabines zijn ter grootte van 3 skigondels en aan het eind van de rit draaien ze om als de draaibrug bij Ome Ko in Muiden.

1. Christiene:
    31 augustus 2013
    Mooie plaatjes van een schitterende streek, geniet ze :-)