Flakstad-Hanoy 3 juni 2017

4 juni 2017 - Lodingen, Noorwegen

Zaterdag 3 en zondag 4 juni 2017.

We gaan in de richting om de Lofoten te verlaten. Het was een prachtige dag met veel zon. We hadden een wolkeloze nacht in Flakstad en zicht op zee dus. Een feesie middernacht. Vanochtend reden we richting Solvaer, de camper services bij Esso en tevens een koppie. Onderweg waren we getuige van een ultraloop, een competitie tussen 2 plaatsen over een afstand van 170 km. We bezochten Hemmingvaer een plaats met verschillende handwerk- en souvenirwinkeltjes dat bereikbaar is over een prachtige 8 km lange kustweg. We vonden het opvallend hoe druk het er was want dat waren we niet gewend. Een bluesfestival dit Pinksterweekend. Het was gezellig. Vervolgens in Hanoy de LMC aan een meer neergezet waar zelfs de HuttiGruttiCruise vaart. Een mooie rustige stek voor de nacht. En om alles op het www te krijgen doen we zondag de ferry van Lodingen naar Bognes met WiFi, en zo zijn we met een uur aan het vaste land en de blog weer bijgewerkt.