myrland-nusfjord-Ä 2 juni 2017

2 juni 2017 - Flakstad, Noorwegen

Donderdag 1 en vrijdag 2 juni 2017.

Gister, donderdag bezochten we het Vikingmuseum in Borg ergens halverwege de Lofoten. Een museum voor jong en oud. Men heeft een replica gemaakt van een vikinghuis waarvan de funderingen uit opgravingen te voorschijn zijn gekomen. Het originele huis was een meter of 40 en stamt uit de tijd 1000-1400 na Chr. De replica is 83 meter lang met daarin diverse ambachten uit die tijd. Ook zijn nog enkele schepen te bezichtigen. Later reden we naar een haventje met wat vakantiewoningen voor de nacht in de buurt van Leknes. Het vervolgens niet ondergaan van de zon was weer een feesie. s’nachts om 1 uur zaten we nog in de cabine te genieten van het schouwspel.

Vandaag , vrijdag, kochten we bij Elksjop een adapter voor de laptop zodat het leed van korte duur is. We reden naar het eind van het eiland de plaats Moskenes en Ä waar ferry’s vertrekken naar Bodo zodat je het eiland kan verlaten. Onderweg hebben we pittoreske voormalige vissersdorpen aangedaan, o.a. Nussfjord en Reine. Tevens Ballstad voor een expositie van Ria Roes een Hollandse schilderes. Aan het eind van het eiland zijn we via de parkeerplaats omgekeerd en zullen de eilanden in tegenovergestelde richting en waar mogelijk via andere wegen terug naar Lodingen rijden voor een veerboot. We slapen vanavond aan het water in Flakstad.

myrland-Ä-flakstad_02-06-2017 (54) (1280x960)

1. Maureen:
    3 juni 2017
    Joehoe! Wat gezellig, je hebt weer stroom :).
  2. Marianne Dubbeld:
    3 juni 2017
    Hoi B en C,
    Het zijn wel heel mooie plaatjes die jullie steeds meesturen. Wat een prachtige reis beleven jullie.

groetjes Marianne