Harstad Vesteralen 28-05-2017

29 mei 2017 - Harstad, Noorwegen

Zondag 28 mei 2017.

In tegenstelling tot gister, zaterdag, hadden we vanochtend regen en in de middag zon en wolken, warm was het niet met 8 graden. We reden naar Harstad gelegen op het eiland Hinnoya, dat deel uitmaakt van de Vesteralen, waar we de Adolfkanonnen wilde bezoeken. Maar dat gaat zomaar niet!! We stuiten op een omheining met hek en wachtpost van het leger en voor een bezichtiging kon dat uitsluitend met een gids. Het hele gebied daar is militair terrein. We werden door een aardige soldaat met kogelvrijvest te woord gestaan en hij gaf ons een telefoonnummer om een gids te bellen. We hebben hem bedankt en er geen gebruik van gemaakt. Na tanken , water innemen en een koppie zijn we verder gereden langs mooie kusten en pittoreske nederzettingen met naam als Borkenes en Bremnes waar we de camper op rustplaats Nupen hebben neergezet voor de nacht. Een moderne overnachtingplaats met keurig sanitair. De komende dagen gaan we eilandhoppen. Wat we hier hebben meegemaakt is uniek!!