Lipnomeer 27 mei 2012

27 mei 2012 - Lipno nad Vltavou, Tsjechië

Zondag 27 mei 2012.

Een mooi oord voor de vakantieganger. Uit alle hoeken en gaten komen ze naar het Lipnomeer om te fietsen en te skeeleren. Om het meer loopt een fietspad dat onlangs is voorzien van een nieuwe laag asfalt. Onderweg kan je besluiten een pont te nemen om door te steken. Het weer vandaag: minder zon en lagere temperatuur. De wind maakte het fris. We fietste naar Lipno waar de skilift goed wordt uitgenut. Ze brengen ATBees naar boven waarna het via een slingertrack downhill gaat. Fun! Van Lipno naar Horni Plana met mooie uitzichten onderweg over het meer. We keken naar de dieselprijs, die is 1 euro 50. Dat wordt een beetje goed gemaakt door een pilsje 80 eurocent. Het is leuk om in een gebied waar we ooit wintersport deden in het groen te zijn. We vinden het mooi hier en zijn pas net begonnen. Oh het gaat wat beter met C, ze heeft nog hoestaanvallen maar is koortsvrij.

lipno_27-05-2012 (3) (800x600)                                  lipno_27-05-2012 (9) (800x600)

Groeten uit de Zuid Bohemen van C en B.