Lucca 16 en 17 september.

17 september 2013 - Lucca, Italië

Maandag 16 en dinsdag 17 september.
Vanuit het weiland van onze Amigo, nabij Montecarlo, met de fiets naar Lucca, 18 km en vlak. Fietsen neergezet op het Piazza de Napoleone en op avontuur in een grote oude stad. Hier en daar een koppie en bij terugkomst op het Napoleonplein kregen we de schrik van de dag: beide racefietsen gestolen! Vergrendend aan een paal met 2 kabelsloten mocht niet baten. Aangifte doen bij Kojak Carribinieri, lopen naar het station, met de trein naar Montecarlo en lopen naar het weiland van de Amigo. Narigheid alom. We kwamen in stikdonker thuis. De nacht verliep op z'n zacht gezegd onrustig. De volgende dag, dinsdag, hebben we de camper verhuisd naar een camper-aerea aan de rand van de stad Lucca omdat we waren uitgenodigd door onze lerares die een huis in Lucca heeft. We hebben wat gelummeld en door de stad geslenterd en vaak naar fietsen gekeken. Half 6 waren we bij Anki voor een borrel en een happie en haar vriend Toon bracht ons thuis. Morgen verder..........

1. Peter Oomen:
    17 september 2013
    Wat een pech. Jullie deden zoveel op die fietsen.
    Een slotje meer of minder maakt dus ook al niets meer uit.
    Geniet evengoed nog van jullie laatste week in Italië.
  2. R&J:
    18 september 2013
    Tjeetje wat erg, gelukkig is het aan het eind van de vakantie anders was die ook nog in het water gevallen. Echt Italie, in Rome zijn wij ook een groot deel van ons geld afhandig gemaakt door boeven in de bus. Jammer hoor. Tot een ander keertje en groetjes.
  3. Christiene:
    18 september 2013
    Tjesus..de herinnering aan Lucca is wel een hele nare.
  4. R&J:
    18 september 2013
    Hopelijk zijn jullie goed verzekerd dachten we hier later nog. Een goede thuisreis gewenst.
    Groetjes R&J
  5. Bert:
    19 september 2013
    We hebben een reisverzekering. Thuis zullen we zien wat het oplevert. Maar die fietsen krijgen we nooit meer terug.
  6. Christiene:
    19 september 2013
    Gek genoeg had je een foto gemaakt van jullie fietsen, alsof je een voorgevoel had..
    Geniet nog van het mooie weer, hier volop herfst dus de haard weer aan!