Marina de Pisa en dan Montecarlo 14 en 15 september

17 september 2013 - Pisa, Italië

Zaterdag 14 september 2013

Een klein stukkie naar Marina di Pisa vandaag. Volgens het boek een camperplaats in de haven aan het strand. 4 jaar geleden heeft men besloten om het hele havengebied te renoveren dus de cp moest verhuizen en ligt nu aan de rand van het dorp. Niet zo mooi als in de haven maar een goede plek met ruimte voor 65 campers waarvan er nu de helft staan. Het dorp is een kleine kern met een hele lange boulevard. Rotsblokken en af en toe een zandstrand maken er deel van uit. Opnieuw een mooie dag met blauw en veel zon. We vielen met ons neus in de Pisa-boter want er is hier een 42km marathon en diverse andere afstanden. Morgen richting Lucca.

Zondag 15 september 2013.

Na ruim 50km tuffen zijn we beland bij Fattore Amigo LU 2 op 3km van MonteCarlo. Nee  we zitten niet ineens aan de cote d'azur. Het is een kleine plaats op 18km van Lucca. Een groot weiland voor ons zelf en opnieuw tussen olijfbomen en druivenranken. Doodstil hier. De ochtend begon grijs en rond 2 uur in de middag hevig onweer en regen. We hadden door het dorp gewandeld en zaten net aan een witte wijn onder de luifel van een restaurant toen het begon. Dit duurde tot  5 uur maar of het daarmee gedaan is weten we niet. Volgens enkele profeten van het weer hier zou het maandag en dinsdag ook behoorlijk brutto kunnen worden.