Noordkaap 24 mei 2017

24 mei 2017 - Noordkaap, Noorwegen

Woensdag 24 mei 2017.

Er moest 125 km gereden worden naar de Nordkapp vanochtend. Het is wat…..2 maal  wintersport in 1 jaar. Af en toe een sneeuwbui en na de tunnel naar het eiland Mageroya, waarop de Kaap ligt, sneeuwhopen op de weg. Soms zon. Het is 2 graden, ja gelukkig boven nul!  Bij aankomst op de Nordkapp even de creditkaart voor toegang en allerlei faciliteiten o.a. een panoramafilm, echt gaaf, over de Kaap, bezoek aan de grotten en expositie. Na een koppie fotomomenten en een wandeling rondom. Best imposant om te vernemen dat een zeevaarder uit Engeland in 1669 de Kaap ontdekte onderweg naar China. We besloten om niet te overnachten want rond 14.00 uur hadden we het gezien. Van een medewerker receptie vernamen we het weerbericht voor morgen, donderdag, en dat gaf 0 graden en sneeuw aan, dus leek het ons beter te verkassen. In de loop van de middag werd het steeds mooier met het weer. De weg droog en meer zon. We reden de 125 km terug tot het punt waar de E69 en E6 bij Olderfjord elkaar ontmoeten en daar naar rechts de E6 op tot 10km voor Alta waar we de camper hebben neergezet naast de kerk en school in het plaatsje Rafsbotn. En daarmee ligt het verste punt van onze reis achter ons.

nordkapp_24-05-2017 (12)

1. Jojoos:
    24 mei 2017
    Is duidelijk nog geen zomer daar. Echt mooie foto's. Geweldig, die twee vogels op hun nest. Wat betekenen die schijven die, denk ik, bij het beeld van de vrouw en het kind horen? Ik zie de tekst Barn av Jorden staan. Ik weet dat 'barn' kind(eren) betekent.
  2. Christiene:
    24 mei 2017
    Mooi hoor, genieten is het zeker!
  3. Maureen:
    28 mei 2017
    Gave plaatjes. Was de moeite waard!