vadso-smorfjord 22 mei 2017

23 mei 2017 - Vadso, Noorwegen

Dinsdag 23 mei 2017.

De route liep vandaag van Vadso naar Smorfjord een nederzetting met een hotelli, tankstation, camping, wat huizen, souvenirwinkel, en een café-restaurant (helaas dicht). Naast de souvenirshop met uitzicht op zee hebben we de camper neergezet. De trip liep langs o.a. de Tanafjord en de Porsangerfjord. Prachtig vergezichten en landschappen met veel sneeuw. Dit vele sneeuw zou ons morgen parten kunnen gaan spelen omdat we gepland hebben naar de Noordkaap te rijden. Vandaag in de receptie hoorde we dat vanwege sneeuw voor de toerist de Kaap niet bereikbaar was, We hadden vandaag te maken met harde wind 5 graden, zon, sneeuw, hagel en regen. Morgen gaan we het zien en zoniet draaien we om. Het zou jammer zijn maar tenslotte komen we voor de Vesterale en de Lovoten. Op het moment van typen 20:30 uur schijnt de zon en gaat niet onder. We zijn nog 125 km van de Kaap verwijderd. Een peulenschil t.o.v. wat we al achter de rug hebben in de afgelopen 11 dagen.

vadso-smorfjord_23-05-2017 (40)

1. Christiene:
    23 mei 2017
    Ziet er koud maar erg mooi uit. Hoop dat de sneeuw snel verdwijnt zodat jullie misschien toch de noordkaap kunnen meepikken. Hier gaat de temperatuur omhoog tot tropische waarden, iets waar ik persoonlijk weer blij van wordt en herinnert mij aan onze trip door Australië. Veel plezier en tot blogs
  2. Ria:
    24 mei 2017
    Mooie foto's beetje jammer van het weer. Groetjes van ons en r