Pau-Bagneres de Luchon

20 april 2012 - Bagnères-de-Luchon, Frankrijk

20 april 2012

Ma bedankt ieder voor de lieve reacties. Ze begrijpt niet helemaal hoe zo'n blog werkt maar mag het graag lezen. En foto's kijken natuurlijk.

Vrijdag vandaag, dus het wordt al weer wat; zondag vliegen. We reden naar Bagneres de Luchon, een stukkie tuffen, maar een paar euro peage verzacht veel. Mooie weg erheen. Luchon is een wat deftige plaats met luxe hotels en een avenue waar het goed flaneren is. Met een rollator gaat dat in het juiste tempo. Ma kocht wat souvenir/kado's en we deden een stoppie in een salon de the. Vervolgens beklommen we met 70pk de col de Peyresourde, daarna een mooie afdaling naar Arreau, een plaats die tussen de Peyresourde en de col d'Aspin in ligt. We aten in het pittoreske plaatsje waar we ook nog even de camperplaats aandeden. Daarna de Aspin op om af te dalen en door te rijden naar Bagneres de Bigorre. Toen nog 1,60 euro peage en we waren weer in Idron een buitenwijk van Pau waar ons hotel is. De Ka is niet meer schoon door de tour van gister. Vadaag was het goed weer.

Arreau, plat du jour

Met de groeten uit de Pyreneën van ons........