Pau-Lourdes-Gavarnie-ArgelesGazost

19 april 2012 - Lourdes, Frankrijk

19 april 2012

Het opstaan vandaag belooft veel, de zon schijnt. We hebben prima geslapen, het is hier doorstil, en ontbeten. Ja... me moeder vindt altijd wat en vergeet dat ze in Frankrijk is! Rond 11 uur regent het en als we in Gavarnie aankomen, een plaats in een natuurpark aan de Spaanse grens, worden we op sneeuw getrakteerd. Daarvoor zijn we van Pau naar Lourdes gereden. De kaarsen branden en we dronken heilig water. Souvenirs zijn ingekocht en een jerrycan voor zondag. Dan gaat Ma naar de mis in de Pius X basiliek. Na het vochtig Lourdes en de nodige kruis(jes) rijden we naar de col de Tourmalet maar die kunnen we niet over, de bedoeling was om naar Bagneres de Luchon te rijden. Dat moest gewijzigd en dus naar Gavarnie. C en B waren er vorig jaar. In Gedre de lunch en in de bergen hebben we 2 maal een bergmarmot gespot waarvan er 1 in ze hol vluchtte. Daarna naar Argeles Gazost via Pierrefitte-Nastelas. Voor C ook een bekende plek. Voor mij is het een feest der herkenning in de Pyreneen sinds dat we er al jaren komen. Ma vindt het prima in de Ka. Veel cols zijn dicht hier, ook de col de Peyresourde konden we niet over. Morgen via Tarbes naar Bagneres de Luchon.

Gavarnie

BergenGroet van me moeder en Bert.

1. Christiene:
    19 april 2012
    Ja ja april doet wat ie wil! Super dat je zo goed voor je moeder zorgt en dat ze geniet :-)
  2. Marianne Dubbeld:
    19 april 2012
    Allé Hubertus, gij zijt een goed katholiek. Ge bent toch wel devoot geweest in Lourdes hè.
    Het is vast indrukwekkend wat je ziet. Groetjes und viel spass avec votre mama!
  3. R&J:
    20 april 2012
    Ze heeft het duidelijk naar haar zin en het ontbijt smaakt ook goed. Kan ma dit blog daar in Lourdes nou ook volgen?
    Dat vindt ze vast wel iets!
    Groetjes en veel plezier verder wij gaan naar de caravan. Tot maandag!
  4. R&J:
    20 april 2012
    Van Bert begreep ik dat je meedoet aan het blog. Nou mam als je dit dan leest zijn wij in Brabant. We zien op de foto's dat je ervan geniet. De bergen zijn daar wel prachtig!
    Haal alles uit deze dagen wat je kunt want Lourdes is niet bij de deur!
    Lieve groetjes en tot maandag.
  5. Christiene:
    Je verhalen ontroerd...
    Het is zo duidelijk genieten!