Praag 16 juni 2013, Joodse wijk

16 juni 2013 - Praag, Tsjechië

16 juni 2013
Uitstekend weer vandaag, het is warm in Praag. We gaan met de metro naar halte Muzeum en stappen over op de groene lijn en komen zo in de Joodse wijk terecht. We kopen een ticket om alle interessante opbjecten te kunnen bekijken van begraafplaats tot expositieruimten. Veel gaat over de deportatie van de Joden naar Teresienstad en de ontwikkeling vanaf de 10e eeuw over de Joden in Tsjechie. Op ze tijd een stoppie want we verliezen vocht. Op de terugweg nog wat boodschappen bij de plaatselijke Potravini en we zitten tot laat buiten met een pivo.

praag_16-06-2013 (29)

1. Marianne Dubbeld:
    16 juni 2013
    Hoi Bert, staat je goed hoor op zo'n Segway, kijk wel uit voor trappen en afdalingen. Het is de uitvinder van de Segway zijn dood geworden.
    Have fun verder. Hier wordt het deze week ook eindelijk zomer.

Groetjes, Marianne
    17 juni 2013
    Leuke plaatjes en een historie om bij stil te staan. Stoer hoor op zo'n electrisch ding! Veel plezier nog.
    Wij staan in Noord Frankrijk in een verrassend mooie omgeving, Pas de Calais. De boeren camping is een plaatje :-)