Riquewihr wandelen 14 september 2015

14 september 2015 - Riquewihr, Frankrijk

Maandag 14 september 2015.

Het heeft de afgelopen nacht flink geregend, in de ochtend is het zonnig. De druivenpluk is in volle gang. Leuk om het van dichtbij te zien. We besluiten te gaan wandelen want de afgelopen dagen is er voldoende gefietst. Riquewihr is echt super toeristisch. Op maandag kan je in de hoofdstaat over de hoofden lopen. Vele winkeltjes die getuige van artistieke handelswaar en aan horeca geen gebrek De huizen zijn behoorlijk opgeleukt met tal van attributen en schilderingen. Wij lopen naar een uitzichtpunt richting Kaysersberg tussen de druivenstokken en vervolgens door het bos waar we op de terugweg een korte maar hevige bui te verwerken krijgen. En we mogen zelf trossen knippen. Ondertussen zijn we een uur of 4 zoet. We halen nog een plattegrond bij de Info van het stadje met bezienswaardigheden om vanavond of morgen te lopen. We hebben Wi-Fi in de camper. Met de W-lan antenne op het dak lenen we Wi-Fi van het BestWestern hotel in het stadje.