Rome dag 2 25 mei 2016

25 mei 2016 - Rome, Italië

Woensdag 25 mei 2016.

Dag 2 in Rome met prima weer. Eerst de trein naar station Flaminio en dan met de voetjes over de Via del Corso naar het Capitool, wat een gebouw!! En wat een uitzicht als je boven bent, Vandaar met de bus naar de wijk, op aanraden van Christiene,: Piazza Mincio. Het was even zoeken. Daarna via de Piramide en privé begraafplaats een wandeling langs de Tiber, de rivier die door Rome stroomt. Daarna door de Joodse wijk naar het Pantheon, ooit in 1600 nog wat liet Urbanus 450.000 pond brons van het plafond verwijderen zodat het gebruikt kon worden in de St. Pieter. Voor Mia een bijzondere foto, als je in Rome komt mag je het bord opzoeken en een foto ervan op je blog zetten!! Het was half 7 dat we terug waren op de camping. Morgen dag 3 en voorlopig de laatste. Vrijdag weer richting noord.

rome dag2_25-05-2016 (13) (1280x960)

1. Bert:
    25 mei 2016
    Christiene, ik heb al mijn foto app. uitgeleend aan mijn liefhebbende M, dus by night gaat het niet worden. Misschien een andere keer. Morgen blijven we eten in Rome dus mogelijk probeer ik iets met de Pana,,,,
  2. Christiene:
    25 mei 2016
    Goeie reden om terug te gaan :)
    Wat vonden jullie ervan? Typische architectuur hè. Ik vond het in iedere geval heel bijzonder en leuk om te zien. Je zag steeds weer wat anders.
    3 dagen vonden wij ook even genoeg. We komen er vast nog wel een keer :)
    goeie reis naar het noorden :-)
  3. Mianno:
    26 mei 2016
    Ja Bert, toen ik vorig jaar rond deze tijd in Rome was, heb ik dat bordje aan het Piazza Mincio laten plaatsen. Groetjes, ook van Anno en buon viaggio !