Der Rursee, das Meer der Eifel 10 / 13-09-2012

13 september 2012 - Monschau, Duitsland

Maandag 10, dinsdag 11 en woensdag 12 september.

We zijn aanbeland aan Der Rursee, das Meer der Eifel, je merkt dat het weer gaat veranderen, van het stabiele zomerse naar wat bewolkt en benauwd. In de nacht hadden we wat regen. Een mooie cp voor 12 campers met toiletgebouw en een sani. Maandag hebben we het meer rondgefietst, soms asfalt en veelal kiezels.

Dinsdag met de rugzak op Stevie en Redrose naar Monschau zodat regenjack en loopschoenen mee kunnen. Dat was nodig want toen we na het bezoek aan Monschau terug gingen was er geen houden meer aan. Regen en afdalen met 40, 50 per uur, dat spat behoorlijk. Leuke, zeer toerische, plaats met een overdekte markt met handwerk en miniaturen. 5 uur terug op de cp en 6 uur droog.

Woensdag in de ochtend droog en rustig maar fris. We wandelen van Rurberg langs de oever 11km over een grindpad met af en toe klimmen via Obersee naar Einruhr. Daar op de boot en in een half uur terug. Half 2 aan de wal en onderweg naar een cafe begint het te regenen. We zijn op tijd binnen en na een koppie kunnen we de straat op. Het blijft de verdere middag wisselvallig. Het is mooi fietsen en wandel in de Eifel. Een ATB is i.v.m. de kiezels en het grind aan te bevelen. Donderdag naar Limburg. Terug in Nederland. Inmiddels voor een paar dagen op camping de Mescherheide in Mesch, Zuid-Limburg

rurberg_12-09-2012 (12) (800x600)                                monschau_11-09-2012 (10) (800x600)

1. Christiene:
    13 september 2012
    Leuk Monschau, als klein meisje ook eens geweest, heul heul lang geleden! ;)