Zell zondag 4 juni 2023

4 juni 2023 - Nordrach, Duitsland

Zaterdag 3 juni 2023.

We stappen op de fiets en klimmen 10 km naar de voet van de waterval Allerheiligen. Daar gaan we aan de wandel om langs de waterval naar de oorsprong te lopen. Eenmaal boven, na 2 km, een koppie bij een gasthof. Nog wat plaatjes schieten van de kloosterruïne, vervolgens terug naar de fietsen. Terug op de CP rijden we de camper naar de volgende camperplaats, Zell. Het is slechts een uurtje rijden over een prachtige route. We verkennen de stad en kopen een hefeweizen op een terras. Bij het betaalbewijs van de CP krijg je korting op het kaartje van het zwembad waar de CP bijna naast is. We gaan er met dit heerlijke weer gebruik van maken en vertoeven aan het eind van de dag een uurtje in het bad. Vandaag, zondag 4 juni, rijden we met de fiets over vals plat in het dal richting Nordbach onder prachtig weer en zien daar een leuke CP. Onderweg een koppie. Het fietspad in het dal wordt steeds steiler en na een km of 15 besluiten we om terug te gaan. Eenmaal terug in Zell bezoeken we wat historische gebouwen adhv een tourismusplattegrond. En natuurlijk een terras. Terug op de CP besluiten we de camper te verhuizen naar Nordbach voor CP die we eerder op de fiets hadden gezien. Na installatie aldaar aan de wandel waar we stuiten op een speelgoed- en poppenmuseum. Dit is natuurlijk kaasie voor C. Om 17.00 zijn we terug op de CP en begint het zowaar te regenen. Pfff dat is lang geleden. Het rommelt wat in de verte en na een kwartier is het over. Morgen mooi wandelen in de omgeving Nordbach.

zell_02-06-2023 (20)

1. Nils Kaan:
    5 juni 2023
    Wauw, wat zijn jullie sportief en cultuur goed bezig. Prachtige omgeving daar lijkt me. Geniet er lekker van samen
  2. Brrrt:
    5 juni 2023
    Ja , Nils in een prachtig gebied, het Zwarte woud, is het mooi wandelen en fietsen samen met Claudette. Het gaat best goed met haar. In juli weer het medisch controle circuit in.