Hellendoorn2 22 augustus 2023

22 augustus 2023 - Hasselt, Nederland

Dinsdag 22 augustus 2023.

Maandag 21 rijden we per fiets het ReggeRondje dat we krijgen op de CP de Bosweide waar het goed toeven is. 15 euro alles inclusief, moderne en schone sanitair. Dat ReggeRondje via knooppunten volgt de Regge een zijstroom van de Vecht. Het is 40 km en het gaat via Nijverdal, Rijssen en Enter. In Enter bezoeken we het klompenmuseum dat in tegenstelling wat de site vermeldt toch open is. We krijgen te maken met een enthousiaste verteller deze brengt ons bij welke geschiedenis dit dorp met klompen heeft en ook het verhaal over de platbodems de z.g. zompen. Daarnaast zien we informatieve video’s. Ook een bezoek aan de oudheidskamer hoort erbij. In Enter waren in vervlogen tijden 13 klompmakerbedrijfjes. We eindigen in Nijverdal waar we eten bij de uitspanning ToiToi en daarna fietsen we naar Hellendoorn waar om 19.00 het ringsteken op het program staat. 22 equipes in zondagse kledij doen mee met prachtige koetsen en paarden.  Het is bijna donker als we op de CP terugkomen.

Vandaag, dinsdag, staan we vroeg op zodat we tijdig in Hellendoorn zijn na 6 km fietsen. Het is feestweek in Hellendoorn, vandaag komen schapen over de openbare weg van de Luttenberg af het dorp in. Na een koffie met krentenwegge besmeerd met roomboter bij het ijs- en bakkerijmuseum gaan we de braderie op. Het is gezellig druk. C weet een plant-etagère te schoren. Tegen 11 uur een bezoek aan MiAnno voor een koppie, Mia had wat lekkers gekocht die ochtend. Yammie. We fietsen terug naar de CP, servicen de camper en rijden een klein uur om in Hasselt aan de jachthaven te parkeren. Het is lekker weer dus we zitten naast de camper totdat we tegen half 5 aan de kade het terras van horeca “onder de luifel” bezoeken.

hellendoorn2_21-08-2023 (17)

1. Ria:
    22 augustus 2023
    Mooie foto's geniet maar lekker.
  2. Bert:
    23 augustus 2023
    Was een leuke markt met de schapen. Blijft idd genieten en het weer werkt mee..
  3. Piet:
    23 augustus 2023
    Weer een mooi verhaal. Veel plezier.
  4. Bert:
    23 augustus 2023
    Dankjewel, Piet. Dat lukt goed met een feestweek in Hellendoorn.
  5. Christiene:
    Leuke dingen weer gedaan