Alstrup 14 september 2021

14 september 2021 - Alstrup, Denemarken

Zondagochtend 12 september lopen we naar het Geocenter en dalen nogmaals de 500 treden af. Omdat we vroeg zijn is het zeer rustig en staat de zon op de krijtrotsen. Prachtig. Om 11.00 uur opent het Geocenter en kopen we een ticket. Met wat mooie 3D films en vele exposities over o.a. dinosaurussen de moeite waard. In de middag rijden we naar de andere kant van Mon en gaan de brug over naar Nyord, parkeren bij een natuurcentrum met toiletgebouw en lopen  naar het dorp voor een terras, 1 van de 2. Nyord is piepklein. We zitten in de zon met een lokaal bier. Maandag 13 september, na een heldere nacht, lopen we naar de haven en gaan douchen. Vervolgens een wandeling door het natuurgebied Ulvshale. In de middag bezoeken we het stadje Stege en servicen de camper. Daarna naar Pintrip nr.11 op 5 km van Stege waar we tussen de kerstbomen staan met een ware kerstmis-shop gedurende het hele jaar. C. doet inkopen voor de Kerst van 2021. We staan op na een zeer stille nacht en rijden naar ons volgend doel: een CP op het eiland Falster. Hier parkeren we bij Ingrid en Paul Jacobsen waar we zullen overnachten voor 5 euro. Inmiddels is het dinsdag en we maken een wandeling. Daarna zitten we in de stilte, die we nog niet eerder hadden in Denemarken, met een bier in de zon..... perfect. Morgen naar wat Menhirs verder op het volgend eiland Lolland.

nyord_13-09-2021 (4)

1. Christiene:
    14 september 2021
    Mooie herfstplaatjes. En genieten van de stilte, heel fijn😉
  2. Bert:
    15 september 2021
    Goedemorgen. Geen weg in de verte, geen boerenaktiviteit, geen machines, niet het ruisen van de wind,,,,,,, alleen de vogels. Echt geweldig.
  3. Pam Molkenboer:
    15 september 2021
    Mooie foto's. Wij zijn weer terug met de nieuwe poes. Het waren 2 gezellige dagen. Het leek wel n korte vakantie en we hadden maandag en dinsdag prachtig weer.
  4. Bert:
    15 september 2021
    Wat goed te lezen,, Pam. We gaan richting de boot naar Putgarden. Morgen in Duitsland. Op dit moment staan we midden in het bos met regen. Groetjes.