Greve dinsdag 7 september 2021

7 september 2021 - Greve, Denemarken

De afgelopen dagen stonden in het teken van fietsen en wandelen langs de goudkust van Denemarken. In Kopenhagen en omgeving wonen en werken Denen die aan de noordkust van Sealand een vakantiehuis bezitten. En dat zijn niet de minste!!, Dus van vrijdag t/m zondag is het flaneren en vis eten langs de diverse boulevards. Het mag wat kosten.  Na 2 nachten op de camperplaats rijden we maandag 6 september naar Hundsested om de zandsculpturen in de haven te bezichtigen. Uit diverse landen komen artiesten om elk jaar in deze havenplaats hun kunsten te vertonen. Met 10 % klei wordt onder druk van 60 ton een basis gelegd waar de kunstenaars mee aan de slag gaan. Onder het Deense klimaat blijven de sculpturen 6 tot 8 maanden goed. Daarna slenteren we over het strand en door het dorp om vervolgens naar ons volgende Pintripadres te rijden. Dit is een brouwerij waar we uitgebreid worden rondgeleid en horen hoe deze uit hobby is ontstaan en nu 15 verschillende bieren levert. En wij proeven. Daarna wandelen we door bos en velden om tegen vijven terug te keren bij de camper en te genieten van de eerdere aankoop. Vandaag rijden we naar het Louisianamuseum dat veschillende exposities heeft in moderne kunst. Daarnaast een prachtige tuin met uitzicht over het water aan de kust in Humblested. Vervolgens naar Pintrip 10, een fort 1914-1918 in Greve waarin tevens een museum is gevestigd. Dat laten we voorbij gaan en wandelen naar de haven. Morgen naar Roskilde dat volgens de NKC de moeite waard is om te bezoeken.

louisianamuseum_07-09-2021 (6)

1. Pam Molkenboer:
    7 september 2021
    Klinkt goed allemaal. Wij hebben morgen n brunch in Berkhout. Donderdag vroeg naar Friesland voor t bezichtigen van n huis in Winsum. En maandag naar Duitsland om onze nieuwe poes op te halen en dinsdag weer terug. Afgelopen zaterdag de laatste grote klus aan ons huis gedaan en nu is t af. Eindelijk na 3 maanden. Veel plezier nog.
  2. Bert:
    7 september 2021
    Dankjwel Pam.. mooi dat het af is. Suk6 met de bezichtiging en het halen van de poes. Groetjes.
  3. Jojoos:
    7 september 2021
    Zo te horen hebben jullie een prachtvakantie! Vooral zo houden😉
  4. Bert:
    Nou dat is waar Jojoos. Nog een week of 3 te gaan. We doen ons best. Groetjes
  5. Maureen:
    8 september 2021
    Pam, dat moet wel een hele bijzondere poes zijn, dat je die in Duitsland haalt ;)
  6. Pam Molkenboer:
    8 september 2021
    Maureen het is een gewone poes. Geboren bij kennissen in Duitsland. Heb foto's op tel. Geen nummer van jou anders kon ik ze doorsturen.