Mesniéres en Bray 18 september 2019

18 september 2019 - Mesnières-en-Bray, Frankrijk

Woensdag 18 september 2019

Maandag 16 september rijden we naar het laatste dorp van onze route Lyons la Foret, onderweg bezoeken we Verneuil. Grote stad waar we parkeren op een CP met “privébewaking”. Het is half zes als we aankomen op de CP van Lyons, een eenvoudige parking achter de brandweerkazerne zonder voorzieningen. We lopen 300 mtr. en plaatsen ons op een terras in het pittoreske dorp. Dinsdag met prima weer op de fiets voor een rondje. In de middag een wandeling adhv een kaartje van de VVV door het dorp met de nodige bezienswaardigheden. Woensdag wandelen we 2 routes in de beukenbossen om Lyons, het zijn o.a de bossen waarom Lyons bekend is. Prachtig!! In de middag rijden we 50 km naar een CP in Mesniéres en Bray, servicen de camper en omdat er geschoven wordt met andere campers krijgen we nog een plek. Het is een populaire stop onderweg naar het zuiden. Donderdag rijden we naar La Coupole, in de Franse gemeente Helfaut. https://www.lacoupole-france.com/ Dat wat nu  een museum is, en waar in WO2 in 9 maanden een bunkercomplex werd gebouwd voor de V2 van Werner von Braun om o.a. Londen en Antwerpen te vernietigen. Overigens is het nooit tot lancering gekomen vanaf die basis. Het zou de moeite waard zijn voor een bezoek temeer omdat er ook een planetarium is gevestigd. We gaan het zien.

lyons la foret_17-09-2019 (2)

1. Christiene:
    18 september 2019