Saint Géneri le Gérei 15 september 2019

15 september 2019 - Saint-Céneri-le-Gérei, Frankrijk

Zondag 15 september 2019.

Nog een week te gaan en nog steeds mooi weer. Het fietsen is een dag opgeschoven naar vrijdag omdat we donderdag een wandeling maakten. Na het fietsen van een mooi rondje rijden we vrijdagmiddag naar het volgende dorp met een ster: St. Céneri le Gérei. Wat een pareltje!!. Een CP aan de Sarthe zonder voorzieningen behalve een milieustraat. Het dorp kenmerkt zich door peintures des artistes. Compleet met een école des peintres. Wat horeca en verder is er niets verkrijgbaar. Voor brood fiets ik zaterdagochtend naar St. Pierre des Nids. De omgeving leent zich uitstekend voor wandelen en bij de VVV kregen we een boekje met daarin het nodige voor de wandelschoenen. In de middag van zaterdag lopen we een route door heuvelachtig terrein van 3 uur.  In de avond eten we op het terras van Auberge des peintres en maken nog wat plaatjes in het donker. We treffen het met volle maan.  Zondagmorgen, blauw en heerlijke temperatuur,  lopen we  een ander parcours en nu iets langer het is afwisseld en mooi wandelen. Aan de overkant van het riviertje de Sarthe waaraan we staan  zien we, waarvan wij denken dat het een muskusrat is, een waterbeest en eekhoorns die aan de takken hangen. Prachtig. In de middag genieten in de zon met een boekie en een bier. Morgen verder richting het noorden.

st ceneri le gérei_14-09-2019 (16).

1. Christiene:
    15 september 2019
    Beverrat, ik had er ook 1 gespot vorig jaar bij Carcasonnne.
  2. Bert:
    15 september 2019
    Is dat 1 uit de rattenfamlie?
  3. Ria van Beek:
    15 september 2019
    Zo leuk om jullie belevenissen te lezen.
  4. Bert:
    Dankjewel 👌 handig zo'n blog
  5. Nanette:
    15 september 2019
    Jullie kuiten zullen best ontwikkeld zijn!
  6. Bert:
    15 september 2019
    Dankjewel. Binnenkort zullen we ze showen😊🌞
  7. Nanette:
    15 september 2019
    Geniet van jullie laatste week! En dan thuis bijkomen zeker? 😜
  8. Bert:
    15 september 2019
    Dat zijn we nu al aan het doen Nanette👌😜
  9. Christiene:
    15 september 2019
    Knaagdieren. Geen bever en geen rat volgens internet