Kollerup 28 augustus 2021

28 augustus 2021 - Jelling, Denemarken

Donderdag 26 augustus.

In tegenstelling tot gister een stormachtige dag. Bewolkt, 17 graden en de wind uit het noordoosten. Een prima cocktail voor fris weer. Bij het wakker worden lagen we af en toe te wiegen in de camper. We gaan tegen 11 uur naar buiten om te wandelen langs het strand en door de duinen in de richting van Hirthals. Halverwege in een vakantiepark met zwembad en restaurant een koppie, en nemen tegen half 4 plaats in het café van Keramoda voor een bier. Daarna het zand uit de haren douchen. In de avond zijn we uitgenodigd voor livemuziek genre Johnny Cash.

Vrijdag 27 augustus

Na 3 heerlijke dagen in Lonstrup steken we door naar de Oostzeezijde van Jutland. Ook hier een stevige wind maar het is droog en in de middag wordt het blauw. We doen via Frederikshaven aan het Kattegat een bezoek aan Saeby, een alleraardigst plaatsje met kunstwerk in de haven van Marit Benthe en een leuke winkelstraat. Voordat we de camper opzoeken in de haven eerst nog naar binnen bij een glashusset met prachtige produkten. Daarna naar ons vijfde Pintripadres: Pedersholt Saft, nabij Dybvad, waar we wat lokale produkten inslaan zoals sapjes, jam en herbsalt.

Zaterdag 28 augustus

De wind is gaan liggen en we hebben een bewolkte dag. Dus prima om van noord naar het midden te rijden. Met wat stopjes onderweg belanden we rond half 3 op Pintrip nr. 6. Enkele km’s voor Jelling. Een boerenbedrijf waar de heer des huizes ook een hobby heeft op gebied van houtbewerking en zelf camperaar. We maken een wandeling in de omgeving en morgen naar het eiland Funen. In 2019 deden we uitsluitend Jutland, nu nog wat andere eilanden erbij.

saeby_27-08-2021 (5)

1. Pam Molkenboer:
    28 augustus 2021
    Hier is t herfst Bert dus geniet van de mooie dingen die jullie zien en mee maken. Kus voor mijn zus.
  2. Bert:
    28 augustus 2021
    Dat doen we Pam. Dankjewel. Het is aardig weer hier, Maar geen hoogzomer. Groetjes.
  3. Ria:
    28 augustus 2021
    Zijn weer mooie plaatjes, het regende in Margraten vandaag. Jullie nog heel veel plezier. Kus van ons.
  4. Bert:
    28 augustus 2021
    Dankjewel, Ria. Het wordt beter deze week voor jullie met de Hollandse zomer. Kussie terug en mooie vakantie verder.
  5. Maureen:
    29 augustus 2021
    Wauw! Wat een leuke/mooie/blije souvenirs allemaal! (bv een naamslinger, en al dat glas) Dat zou zeker niet goed zijn voor mijn portemonnee.
  6. Bert:
    29 augustus 2021
    Dag Maureen, Het hangt er sterk vanaf waarmee je portemonee gevuld is. Inderdaad prachtige produkten.