De Wieden 26 augustus 2019

26 augustus 2019 - Belt-Schutsloot, Nederland

Maandag 26 augustus.

Vanuit Oterleek parkeerden we zondag in Belt-Schutsloot op de CP van restaurant de Belt dat helaas is verkocht aan een projectontwikkelaar en over een maand sluit. Vandaag reden per fiets naar St Jansklooster waar we een dagkaart kochten om te varen met een boot van natuurmonumenten. Een soort hop-on hop-off. Eerst naar Blokzijl met de boot en na een koppie door gehuchten met namen als Baarlo, Nederland, Muggenbeet en Dwarsgracht om zo met een ommetje naar Giethoorn te fietsen. Eind van de middag met de boot van Giethoorn terug naar St Jansklooster. Een warme dag die eindigt met mooie luchten. Morgenochtend  eerst nog een wandeling in het natuurgebied de Wieden en daarna richting Emmen. Het is dan alweer dinsdag de 27e.

de wieden_08-2019  (9)

26 augustus 2019
    Vorig jaar waren wij bij de Weerribben. Prachtig fietsgebied zoals jullievast wel weten. Die Wieden staan nog op het lijstje. Lijkt ons leuk, stukkie varen en fietsen.