La Roche en Ardenne 29 augustus 2019

29 augustus 2019 - La Roche-en-Ardenne, België

Donderdag 29 augustus 2019.

Lekker weer, van onweer of regen totaal geen sprake. Niet in de Wieden, Emmen of  Eifel. Een mooi natuurpad gelopen met uitzicht over de Beulakerwiede en uitleg over trilveen en verlanding. Voor een MP boodschap reden we daarna naar Emmen en deden wat inkopen in een koel winkelcentrum. Vervolgens  van dinsdag op woensdag een plaknacht op de CP aldaar. Woensdag naar Borne voor een volgende MP boodschap en daarna richting België met een overnachting in de Noord Eifel. Onderweg nog een duik in de badesee van Düren. In Simonskall een eenvoudige CP zonder voorzieningen in een mooie natuur voor de nacht naar donderdag. Een eldorado voor motorrijders en mountainbikers.  Deze laatste worden met bus en aanhanger naar boven gebracht en gaan vervolgens met gevaar voor eigen leven downhill. Donderdagochtend een wandeling in de bossen rondom Simonskall. Een gebied waar in 1944 hevig strijd is geleverd tussen Duitsers en Amerikanen. Na het wandelen reden we om half 4 camping Benelux in La Roche en Ardenne op bij Roos en Plip. Hier staan we 3 nachten. Wij komen hier al jaren, een fijne camping met gastvrije ontvangst, ACSI tarief  en sinds 2018 een verwarmd openlucht zwembad. Daarnaast mooie omgeving voor o.a. fietsen en wandelen.