Goslar 24 mei 2024

24 mei 2024 - Goslar, Duitsland

Vrijdag 24 mei 2024.

Dat Mumme-bier konden we uitsluitend vinden bij de Touristinformation. Helaas niet op een terras. Inmiddels zijn we in Goslar. Onderweg deden we Braunschweig aan voor 2 nachten op een simpele CP zonder voorzieningen. In de nacht rustig dus prima slapen. Vanuit daar op de fiets naar Wolfenbuttel voor een bezoek aan de Altstad die op ons verassend overkwam. Vervolgens naar het stadsmuseum en genoten van een Jägermeister Manifest. Op 23 mei startte het wijnfeest en daar hebben we meteen wat van meegenomen. Tot slot Flamkuchen. Mooie fietstocht van een km of 15 langs o.a. velden met klaprozen. Bij terugkomst nog even naar de Innenstadt van Braunschweig voor een koppie. Vandaag via boodschappen bij de Lidl naar een CP aan de rand van Goslar. Mooie uitvalsbasis voor een bezoek aan de stad die zijn welvaart heeft te danken aan de mijnbouw waar in de Harz veel metalen als koper, zink en zilver naar boven zijn gehaald. We gaan op zoek naar Gose-bier en een Soes in XL formaat…de Windbeutel. Tijdens een rondje door de Altstad lukt dat. Daarna bezoeken we het Keizerpalts, een imposant paleiscomplex gebruikt door keizers uit het Heilige Roomse Rijk. Morgen, zaterdag, nog een bezoek aan Goslar, er is veel te zien, daarna naar een camping in Elend. Een uurtje verder de Harz in.

1. Piet:
    Gek van een biertje....
  2. Bert:
    25 mei 2024
    Je hebt hier hele lekkere, Piet.
  3. Nanette:
    25 mei 2024
    Zo te zien hoefden jullie niet meer te eten na die soes! 🤣
  4. Bert:
    25 mei 2024
    Nou, Nanette, C wel hoor.
  5. Marianne Dubbeld:
    26 mei 2024
    Heb je die soes helemaal alleen opgegeten Bert???
  6. Bert:
    27 mei 2024
    Ja Marianne helemaal alleen en het was geen probleem. Lekker.

Jouw reactie