Hildersheim 21 mei 2024

21 mei 2024 - Hildesheim, Duitsland

Dinsdag 21 mei 2024.

Na een fijne week in Garderen, wandelen, fietsen, musea bezoek, bijkletsen en BBQ met wijn, bier en niet te vergeten de verjaardag van Ed, vertrokken we zaterdag 18 mei naar Duitsland. Eerst in Winterswijk een MTTP smartsolar regelaar kopen zodat het zonnepaneel hogere opbrengst heeft en deze uitgelezen kan worden via een app en bluethoot. We slapen vervolgens in Melle op een simpele CP waar we een wandelingetje doen en een boodschap bij de Edika. Tot slot een resto voor een Weizenbier waarna we zondag 19 mei de camper neer zetten op een luxe CP. De toegang werkt met kaart betalen en vervolgens kan je aangeven of je een pasje wil met eventueel tegoed voor stroom, vers water tappen en douchen. Het sanitair is modern, ruim en schoon. Dat geldt ook voor de plaatsen. Het is zaak om op tijd te komen want anders is het vol. In de middag doen we relaxt.

De volgende dag maandag 20 mei, reden we per fiets naar Memorial Bergen-Belsen zo’n 24 km. We zijn er een tijdje zoet om het terrein en de vele foto’s te bekijken. Wat ooit een trainingskamp voor het Duitse leger was werd in 40-45 overgenomen door de SS. Er overleden vele gevangenen in het concentratie kamp. Het bestaat nu nog uit begraafplaatsen, massagraven en een betonnen gebouw met documentatiecentrum. In het cafetaria nemen we een koffie en daarna terug naar Celle waar we de Altstadt verkennen en een terras pakken voor een bier.

Dinsdag 21 mei rijden we naar Hildersheim en parkeren op een CP aan de Hohnsensee. Leuke plek met uizicht op het water zonder voorzieningen behalve vuilnisbakken die 0€ kost. We laten de fietsen zakken en rijden naar de Altstad om wat cultuur te snuiven zoals de Dom en de vakwerkhuizen. Hildersheim is plat gebombardeerd in WOII en de laatste renovatie kwam in 1990 tot stand. Het is er druk met veel verkeer. Terug bij de camper zitten we buiten tot rond 18.30 uur tot het onweer losbarst. Met een uurtje is het over. Morgen naar Braunschweig om kennis te maken met het Mumme biertje.

Celle-Belzen_20-05-2024  (13)

1. Lizette:
    21 mei 2024
    Het zijn weer mooie plaatjes hoor! 👍
  2. Bert:
    22 mei 2024
    Dankjewel Lizette. Jij had overigens ook een leuk filmpje.
  3. Christiene:
    21 mei 2024
    Indrukwekkend Bergen Belzen.
  4. Bert:
    22 mei 2024
    Ja idd, Christine. Waren jullie er ook?
  5. Piet:
    22 mei 2024
    Duitsland blijft toch wel een aantrekkelijk land om doorheen te reizen. Maar vanochtend even wat minder, regen?
  6. Bert:
    22 mei 2024
    Zeker, Piet. Inmiddels de tweede keer dit jaar. Overigens zie je dat het prijspeil hier ook behoorlijk is opgekrikt.
  7. Nanette:
    22 mei 2024
    Klinkt weer goed! Lekker genieten! Wat een feest is het toch hè dat reizen met een camper 😉
  8. Bert:
    22 mei 2024
    Ja weten jullie alles van..🤣
  9. Jojoos:
    22 mei 2024
    Goed bezig! Nog even, dan gaan wij er ook vandoor.
  10. Bert:
    22 mei 2024
    Oooh lekker waar naar toe?
  11. Jojoos:
    22 mei 2024
    We gaan via Vijlen, Nancy en Beaune naar Chauffailles in de Bourgogne, Saône en Loire. Daar blijven we drie weken. Mét de Fendtclub.
  12. Bert:
    23 mei 2024
    Dat wordt vast een mooie trip. Alvast veel plezier.

Jouw reactie