Gottingen 28 mei 224

28 mei 2024 - Göttingen, Duitsland

Dinsdag 28 mei 2024.

Zaterdag 25 mei fietsen we door Goslar en na een heerlijke lunch heeft C het tinnenmuseum bezocht. Daarna rijden we naar camping Harz Mountain Camp. Deze ligt tussen Schierke en Elend. Het kost wat maar je hebt wel wat op deze camping. We lummelen met een boekie in de zon. Zondag rijden we met de fiets naar Wedingenrode. Afdalen van 600 naar 300 meter. Terug is het anders. Beneden nemen we de smalspoortrein naar de Brocken, een bult van ruim 1100 meter. Het is een stomer die voor de nodige luchtvervuiling zorgt. We zijn bijna 2 uur onderweg en de moeite waard. Omdat de fietsen beneden in Wedingenrode staan moeten we met de stoomtrein hetzelfde traject doen. Boven prachtig uitzicht. Terug op de camping na een zware beklimming met de fiets bestellen we pizza op de camping en een bier ernaast.

Onderweg naar Einbeck gaan we langs bij de Titan V 16 hangbrug, zeer imposant. In Einbeck staan we naast het zwembad en in de middag lopen we naar het marktplein dat echt een plaatje is met vakwerkhuizen uit 1500. Bij het Brodhaus nemen we een bierproeverij van Kellerbier, Landbier, Pils, Dunklebier en Meibock. Waarbij na proeven de Meibock favoriet was. Daarna lopen we door de Innenstad en vergapen ons aan de verschillende bouwstijlen. Vandaag, dinsdag 28 mei, lopen we naar het marktplein en doen een koppie. Daarna bezoeken we het stadsmuseum met een aantal leuke exposities w.o. 1 over fietsen. Vervolgens doen we een lunch op het plein en zetten daarna koers met de camper naar een CP in Gottingen. Het is druk bezet maar we treffen het er is nog 1 plekkie. Als het vol is op de CP kan je uitwijken naar een mix parking. Dat is minder.

einbeck_27-05-2024 (3)

1. Christiene:
    29 mei 2024
    En wij ons maar druk maken over CO2 uitstoot! Zijn jullie de brug nog overgelopen? Ziet er indrukwekkend uit allemaal. Mooie plaatjes en mooi verhaal weer.
  2. Bert:
    29 mei 2024
    Dankjewel Christiene....niet over de brug maar wel de toren op. Het is een toeristische trekpleister. Heeft geen enkel praktisch nut want de weg over de stuwdam ligt er naast.
    Wel indrukwekkend met ruim 400 mr.
  3. Nanette:
    31 mei 2024
    Goede plekken om je hoogtevrees te overwinnen! Wij zijn ook net verkast naar een CP even onder Ommen. En zitten weer in een stortbui! Gelukkig alles al geïnstalleerd en fietsen droog in de stalling. En niet te veel bier proeven daar!
  4. Bert:
    31 mei 2024
    Stekkenkamp? Ja dat water weet wat wij hebben daar gisteren ook mee te maken gehad. En dat bierproeven gaat nog zeker 4 weken door. Het Tinnen museum in Ommen is een aanrader.

Jouw reactie