Stadecken-Elsheim 1 juni 2024

1 juni 2024 - Essenheim, Duitsland

Zaterdag 1 juni 2024.

Woensdag 29 mei 2024 na 1 nacht Göttingen, pakken we de fiets en rijden naar de Innenstad van Göttingen. Een echte studentenstad compleet met universiteit en veel budgethoreca. Een bezoek aan het touristinfo levert wat documentatie op voor een bezoek aan het imposante Radthaus, een stadswandeling en een kroegentocht. In de middag gaan de fietsen op de drager en rijden we de camper naar de CP Hann Munden, deze ligt mooi op een soort eilandje. Een stadje met veel vakwerkhuizen en waar de Fulda, Wera en Weser samenkomen. In de middag gaat het regenen en dat gaat in de avond en nacht door evenals de volgende ochtend. Donderdag zetten we de kopjes weg, draaien de stoelen en zetten koers richting Frankfurt. In Lich zetten we de camper op een CP bij een park op loopafstand van het centrum. In de middag komt de zon erbij en kunnen we buiten zitten.

Vrijdag 31 mei, staan we op met bewolkt weer en na het ontbijt halen we de fietsen van de camper en gaan voor een toggie van 60 km. Vanuit Lich door bos en over velden. De eerste stop is al snel waar we een bezoek brengen aan de ruïne van het klooster van Arnsburg. Imposante overblijfselen. Vervolgens naar Hungen voor een koppie bij een bakkerijcafe. Daarna naar Laubauch waar we dit herhalen en door de altstad fietsen. Tot slot door deels bos over karrespoor terug naar Lich om op het terras van het plaatselijk café een drankje te nuttigen. In de avond lopen we naar resto Peter Pan voor een schnitzel.

Inmiddels is het zaterdag 1 juni, het regent en we rijden een stukkie zuidelijker,..Frankfurt voorbij waar we Rheinland Pfaltz binnenrijden. Dit is een regio waar de hellingen begroeid zijn met duivenranken. We komen terecht bij Weingutt Schott in Stadecken-Elsheim die een CP heeft voor 6 campers. We staan er met 2. Het is de hele dag druilerig tot een uur of 4 wanneer de zon erbij komt en we naar een Einkaufcentrum lopen waar C drop koopt.

einbeck_28-05-2024 (16)

1. Christiene:
    2 juni 2024
    Mooi verhaal, jammer van het weer maar betere tijden breken aan 😃
  2. Bert:
    Nou mooi ..mag wel na al dat water. Gelukkig niet zo erg als in Beieren.🌞
  3. Christiene:
    2 juni 2024
    Dan heb je nog geluk, hier in het zuiden ook véél natter dan bij ons. Maar het kan nog gekker..in Davos ligt een halve meter verse sneeuw! 😱
  4. Bert:
    2 juni 2024
    Wij hebben zeker geluk... Christiene. Zag de beelden van Zuid Duitsland. Das niet best. Inmiddels schijnt hier de zon. Morgen verder.
  5. Nanette:
    2 juni 2024
    Ik hoor het al, ook de nodige regen bij tijden. Geregeld de weerapp raadplegen en dan maar hopen dat het klopt! 😊 Geniet van de wijn (na het fietsen 😜)
  6. Bert:
    2 juni 2024
    Inmiddels zon en droog..Gegeten bij Weingut Schott waar we staan en een doos Cabernet Blanc gekocht...Yammie.
  7. Piet:
    2 juni 2024
    Lijkt veel op de Hollandse zomer, nou ja hier zo ongeveer doorlopend najaar.... Veel plezier nog.
  8. Bert:
    2 juni 2024
    Nou.... inmiddels gaat het zomeren, Piet. En deze week vanuit Duitsland gaan we Frankrijk in.

Jouw reactie