Wuustwezel

2 september 2023 - Wuustwezel, België

Zaterdag 2 september 2023.

Afgelopen week, het weer was wat wisselvallig, stond in het teken van familie. M, D en Q op camping By Heerma in Tzum en wij, C&B op camping De Salix in Hitzum. We bezochten het museum Eise Eisinga in Franeker, Het Andere Museum (echt een aanrader), het Fries museum en het Aquazoo in Leeuwarden. In Harlingen de zomermarkt tijdens de visserijdagen. Natuurlijk zijn de nodige spellen gespeeld en ook een nieuwe…. Monopoly zonder bord maar met kaarten. Tot verbazing van D en Q had C het spelletje heel snel door. Nog een leuke fietsroute via Harlingen, Franeker en Sexbierum. Donderdagavond aten we bij PePe in Franeker onder de laatste zonnestralen op het terras zodat we de laatste avond geen afwas hadden. Vrijdagochtend 1 sept. gaat ieder zijn weegs.

Vanuit Friesland rijden we, via 1 nacht thuis, zaterdag 2 sept. naar Wuustwezel in Belgie. C rijdt het eerste deel en na een stoppie parkeren we bij Het Boerenijsje, een melkveebedrijf met 165 koeien en 20 kalveren. Daarnaast een ijssalon met groot terras waar behalve ijs ook verschillende soorten pannenkoeken worden geserveerd. In de middag fietsen we een rondje van een km of 35 met aan het einde een terras in Wuustwezel waar het plaatselijke café een nieuw bier op de tap heeft:.. Triple d’Anvers. Die moest door ons natuurlijk geproefd. Lekker en goed te betalen.

friesland_27-08-2023 (20)

1. Jojoos:
    2 september 2023
    Dat zijn mooie verhalen. Ook wij zijn van plan om naar het Planetarium te gaan. In Groningen gaan we de expositie van de Rolling Stones bezoeken. Morgen vertrekken we naar Leek. Daar zit Waypoint. Die kan de navigatie van de Garmin updaten. C: als we weer thuis zijn wil ik graag jouw advies over mijn kapotte kettingen. Jij kunt dat beter dan ik.
  2. Bert:
    3 september 2023
    Planetarium is een aanrader. Bij de Stones waren in Corona tijd en dat is zeer de moeite waard. Mooie dagen gewenst in het Noorden
  3. Piet:
    Leuk verslag wederom. Gr. uit Pisogne,
    Italië
  4. Bert:
    3 september 2023
    We gaan voor een maand, Piet Frankrijk.... Jullie camperen in Italië?